Oglasi

петак, 4. новембар 2011.

Ekrem Jevric je prava zvezda Farme


- U novinama i na Internetu prikazana sam kao nakaza što je bilo u raskoraku sa situacijom koju sam zatekla po izlasku na ulicu gde su mi ljudi čestitali i iskazivali mi poštovanje. Zapravo, shvatila sam da me je na Internetu napadao podmladak političkih partija koji je imao partijski zadatak da se javlja na forume i šalje komentare da bi bacio ljagu na mene jer sam ušla na Farmu nakon što mi je oduzeta nacionalna penzija. Učinila sam to iz protesta da bi ljudi uvideli kako se Srbija ponaša, ne samo prema gejevima već i prema starcima. Naziv moje knjige Baderisani znači kinjeni, nipodaštavani, a na koricama romana je moja i slika Ekrem Jevrić jer govori o onima koji ne umeju da saosećaju sa nama koji patimo i prema kojima život nije bio izdašan. Roman je namenjen upravo onima koji kažu: Pa šta ako joj je umrla ćerka, život ide dalje. A nije tako! U njoj je i jedan citat iz svete jevrejske knjige Talmud koji glasi: Sve kapije sveta mogu da se zatvore, samo ne kapije bola. Kada izgubite one koje sto voleli, to nije kao dečja bolest koja će proći - ističe umetnica koja crnu odeću skida samo jedan dan godišnje i to za jevrejsku Novu godinu kada oblači belu haljinu.

{module 86}- Samo za Roš hašanu odlazim u sinagogu u beloj haljini jer je u biti jevrejske vere da bela boja komunicira sa Svevišnjim i njome se izražava kajanje za grehe. Posle Nove godine u našoj veri dolazi takozvanih deset strašnih dana do praznika Jom kipur, do kog Bog upisuje u Knjigu živih i Knjigu mrtvih, i ako vas za to vreme upiše u Knjigu mrtvih, umrećete u toj godini - naglašava Eva.

Pošto se u novom romanu bavi svim vrstama diskriminacije, Eva se prisetila se i svog oca čiji život je uticao na njeno sazrevanje.

- Znala sam da je moj otac bio homoseksualac, iako se na tu temu u to vreme nije otvoreno govorilo. On je živeo dvostruki život. Uz to je bio i Jevrejin, a pošto je Hitler izjednačavao homoseksualce i Jevreje, moj otac je završio u logoru Dahau. Tata se razveo od moje majke, a porodicu je imao samo zbog alibija - ističe Eva koja je sa pokojnim mužem posećivala oca u Budimpešti.


Sve najnovije vesti na sajtu Farma

Нема коментара: